Skip to main content

Recruitment for 2025-1 SNU OIA Work-Study Student (Apply by 2/6)

2025-01-31
Submitted by Editor on 31 January 2025

2025학년도 1학기 서울대학교 국제협력본부 교내 근로장학생 모집

 

2025학년도 1학기 서울대학교 국제협력본부 교내 근로장학생을 아래와 같이 모집하오니, 관심 있는 학생들의 많은 지원 바랍니다.

 

□ 지원자격

- 2025학년도 1학기 근로장학 신청 학생 (희망근로기관 중 국제협력본부 선택 필수)

- 중도에 그만두지 않고 성실히 업무를 수행할 수 있는 학생

 

□ 근로사항

- 근로장소 : 국제협력본부 (CJ 인터내셔널 센터, 152동)

- 근로기간 : 2025년 3월 ~ 2025년 8월

- 주요업무 : 국제협력본부 주관 국제교육 관련 업무 지원 (https://oia.snu.ac.kr/ 참고)

- 신청유형: 유형 1(월 40시간), 유형 2(월 60시간), 유형 3(월 80시간)

※ 대학원생도 유형 1, 2 지원 가능

- 급 여: 본교 근로장학생 지급액에 준함 (시급 10,030원*월 근무시간)

(유형3의 경우 대학원생 시급단가 10,500원, 학부생은 전 유형 동일)

 

□ 지원절차

- 지원기간 : 2025.1.24(금) 9:00 ~ 2025.02.06(목) 18:00 까지 포털 mySNU 내 신청 

 (희망근로지 최대 3개 복수 선택 가능, 국제협력본부 선택 필수) ※포탈 내 미신청시 선발 불가

- 선발절차 : 서류 평가(자기소개서 등) 및 온라인 면접(5분 이내)

(추후 신청자 대상 문자·이메일로 8월 중 개별 안내 및 채용 프로세스 진행)

합격발표 : 2025. 2. 27.(목) 17:00~ mySNU에서 확인 (※ 학사정보 > 장학 > 신청/현황 > 장학신청 > 나의 종합신청내역: 진행상태)

- [선 발] 2025학년도 1학기 선발내역 있음(장학명: 근로장학 유형 / 장학금: 0)

- [미선발] 2025학년도 1학기 선발내역 없음

 

▷ 신청 > (지도교수 승인 후)신청완료 > 심사중 > 선발(근로기관 표시)/미선발 진행단계 확인 가능

※ 지도교수 승인은 2/13 (목)까지

※ 국제협력본부의 경우 합격자에 한하여 미리 개별연락이 갈 수도 있음

 

□ 기타사항

※ 서울대학교 규정 개정에 따라 동일 부서 선발 횟수를 최대 4회까지로 제한 (타 부서 근로 가능)

- 가계곤란자 우선 선발 고려

- 영어 의사소통 및 영어 문서 이해 능력이 우수한 학생 우대

(외국학생의 경우 기본적인 한국어 의사소통능력 필요)

- 타 장학금 이중수혜 가능

- 근로장학생 선발은 개인선호도 조사 후 신청한 근로 유형과 다르게 선발될 수 있음

- 근로기관별 선발된 학생 중 학적변동 등으로 중도 포기자 발생 시 위 신청 및 승인 완료한 학생 중 교체선발(해당 기관에서 개별연락)이 있을 수 있음

 

이외 기타 문의 사항은 국제협력본부(☎02-880-4447)로 문의하시기 바랍니다.

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Recruitment of 2025-1 Work-Study Students for SNU OIA

SNU OIA is recruiting on-campus work-study students for the 1st semester of the 2025 academic year. We encourage interested students to apply.

□ Eligibility

  • Students applying for work-study in the 1st semester of the 2025 academic year (must select SNU OIA as one of the desired work locations)
  • Students who can perform the tasks diligently

□ Work Details

  • Work Location: SNU OIA (CJ International Center, Building 152)
  • Work Period: March 2025 – August 2025
  • Main Duties: Support for international education-related tasks organized by SNU OIA (Refer to https://oia.snu.ac.kr/)
  • Work Type: Type 1 (40 hours/month), Type 2 (60 hours/month), Type 3 (80 hours/month)
    • Graduate students may apply for Type 1 or Type 2 as well.
  • Salary: Based on the university's work-study pay scale (Hourly wage: 10,030 KRW * Monthly working hours)
    • For Type 3, the hourly wage is 10,500 KRW for graduate students, and the same for undergraduate students in all types.

□ Application Process

  • Application PeriodFrom 9:00 AM on January 24, 2025 (Friday) to 6:00 PM on February 6, 2025 (Thursday), via the mySNU portal
    (You may select up to 3 work locations, but International Cooperation Office must be one of them)
    • Note: Failure to apply through the portal will result in disqualification.
  • Selection Process: Document evaluation (including self-introduction letter) and an online interview (within 5 minutes)
    • Further instructions and the recruitment process will be sent to applicants individually via email in February.
  • Result AnnouncementOn February 27, 2025 (Thursday) at 5:00 PM via mySNU (Check under "Academic Information > Scholarships > Application/Status > Scholarship Application > My Comprehensive Application Details")
    • [Selected] 2025 academic year 1st semester selection details available (Scholarship Name: Work-Study Type / Scholarship: 0)
    • [Not Selected] No 2025 1st semester record
    • Application Status Progress: Application > (Approval from academic advisor) > Application Complete > Under Review > Selected (Work Location displayed) / Not Selected
    • Approval from academic advisor must be completed by February 13 (Thursday).
    • SNU OIA may contact successful applicants in advance.

□ Other Information

  • Limit on Selection: According to SNU regulations, the same department can only select a student up to 4 times (students can work at other departments).
  • Priority will be given to students with financial hardship.
  • Preference will be given to students with strong English communication skills and the ability to understand English documents. (Foreign students are required to have basic Korean communication skills.)
  • Dual scholarship benefits are allowed.
  • Work-study assignments may differ from the applicant’s preferences based on the survey.
  • If a selected student withdraws due to academic changes or other reasons, a replacement may be selected from applicants who have completed the application and approval process (those selected will be contacted individually by the respective office).

For additional inquiries, please contact the International Cooperation Office at ☎02-880-4447.

 

 

View Count
980